In the last years the professional development of the teachers has been considered an international and strategic field survey because it can be read both as instrument to reach quality standard increasingly, in terms of scholastic performance, both as means for the best educational offer in step with the complex and globalized economic-social system. In this paper we will tray to explain the context, in light of last results OCSE’s with the survey TALIS 2013 (The OECD Teaching and Learning International Survey).
Negli ultimi anni lo sviluppo professionale degli insegnanti è stato considerato un campo di indagine internazionale strategico per il fatto di prestarsi molto bene ad essere letto sia come strumento per il raggiungimento di standard di qualità più alti, in termini di prestazione scolastica, sia come mezzo per il miglioramento di una offerta d’istruzione in linea con la complessità di un sistema economico-sociale globalizzato. In questo saggio tenteremo di chiarire meglio lo scenario di riferimento, soprattutto alla luce degli ultimi risultati cui l’Ocse è giunto con il progetto TALIS 2013 (The OECD Teaching and Learning International Survey/Indagine internazionale sull’insegnamento-apprendimento).
I risultati dell'indagine TALIS 2013 letti nell'ottica del sostegno alla professionalità degli insegnanti
NIRCHI S
2014-01-01
Abstract
In the last years the professional development of the teachers has been considered an international and strategic field survey because it can be read both as instrument to reach quality standard increasingly, in terms of scholastic performance, both as means for the best educational offer in step with the complex and globalized economic-social system. In this paper we will tray to explain the context, in light of last results OCSE’s with the survey TALIS 2013 (The OECD Teaching and Learning International Survey).I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.