The process of school orientation is a central theme in our post-industrial society. There is an increased need to find new strategy to orient ourselves. In this way, the school and the persons engaged in orientation process must find articulated and complex strategies. In this paper we will try to answer the following questions: “How the school supports and facilitates orientation process?”; Which culture orientation is needed? What does it mean to orient in terms of objectives, strategies and resources for school?
Il processo di orientamento scolastico rappresenta un tema centrale nella nostra società post-industriale perché è sempre più pressante la necessità di trovare nuove strategie e orientare le proprie scelte. Si tratta di un orientamento che richiede alla scuola stessa e alle persone coinvolte di trovare e mettere in campo strategie molto complesse ed articolate. In questo saggio cercheremo di trovare una risposta alle seguenti domande: “Come è progettato e sostenuto l’orientamento dalla scuola? Quale cultura dell’orientamento è necessaria? Cosa vuol dire orientare in termini di obiettivi, strategie e risorse per la scuola?
Orientamento scolastico: strategia necessaria per progettare le proprie scelte
NIRCHI S
2014-01-01
Abstract
The process of school orientation is a central theme in our post-industrial society. There is an increased need to find new strategy to orient ourselves. In this way, the school and the persons engaged in orientation process must find articulated and complex strategies. In this paper we will try to answer the following questions: “How the school supports and facilitates orientation process?”; Which culture orientation is needed? What does it mean to orient in terms of objectives, strategies and resources for school?I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.