DECARLI, GISELLA

DECARLI, GISELLA  

Dipartimento di Scienze Umane  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 31 (tempo di esecuzione: 0.02 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Are infants able to integrate number and action information during the first year of life? 1-gen-2022 Decarli, G.; De Hevia, M. D.
Are infants' preferences in the number change detection paradigm driven by sequence patterns? 1-gen-2023 Decarli, Gisella; Piazza, Manuela; Izard, Véronique
Could the impact of emotional states on learning in children vary with task difficulty? 1-gen-2025 Decarli, Gisella; Zasso, Simone; Franchin, Laura
Discalculia evolutiva: perchè alcuni bambini presentano deficit specifici nella matematica? 1-gen-2018 Decarli, G.
Electrophysiological Evidence for A Number-Action Mapping in Infancy 1-gen-2022 Decarli, Gisella; Rämä, Pia; Granjon, Lionel; Veggiotti, Ludovica; De Hevia, Maria Dolores
Electrophysiological Signatures of Numerosity Encoding in a Delayed Match-to-Sample Task 1-gen-2022 Fu, Wanlu; Dolfi, Serena; Decarli, Gisella; Spironelli, Chiara; Zorzi, Marco
Emotions and interactive tangible tools for math achievement in primary schools 1-gen-2024 Saccardo, Filippo; Decarli, Gisella; Missagia, Valentina Irene; Andrao, Margherita; Gini, Federica; Zancanaro, Massimo; Franchin, Laura
Enhancing the Symbolic Abilities of Preschoolers: Do Non-Symbolic Representations Outweigh Visual Features? 1-gen-2025 Decarli, Gisella; Franchin, Laura
Exploring size-action and number-action associations in infancy 1-gen-2025 Decarli, Gisella; Veggiotti, Ludovica; De Hevia, Maria Dolores
Exploring the cognitive processing underlying numerical cognition in typical and atypical development 1-gen-2023 Decarli, G.
Gli effetti della soppressione articolatoria sugli errori di scrittura in adolescenti e giovani adulti con dislessia 1-gen-2015 Cornoldi, C.; Decarli, G.
Impaired large numerosity estimation and intact subitizing in developmental dyscalculia 1-gen-2020 Decarli, Gisella; Paris, Emanuela; Tencati, Chiara; Nardelli, Chiara; Vescovi, Massimo; Surian, Luca; Piazza, Manuela
Infants’ use of motion cues in object individuation processes 1-gen-2020 Decarli, Gisella; Franchin, Laura; Piazza, Manuela; Surian, Luca
La competenza ortografica in un gruppo di adolescenti con difficoltà nella lettura 1-gen-2013 Decarli, G; Candela, M; Cornoldi, ; C,
Le basi cognitive della discalculia 1-gen-2018 Decarli, G.; Surian, L.; Piazza, M.
Le nuove prove MT di comprensione del testo: un progetto pilota 1-gen-2014 Carmignola, C; Decarli, G; Carretti, B; Cornoldi, C
Low discriminative power of WISC cognitive profile in developmental dyscalculia 1-gen-2023 Lunardon, Maristella; Decarli, Gisella; Sella, Francesco; Lanfranchi, Silvia; Gerola, Silvia; Cossu, Giuseppe; Zorzi, Marco
L’influenza delle emozioni positive e negative degli allenatori sullo stato emotivo e sulla prestazione di giovani tennisti 1-gen-2023 Zasso, Simone; Decarli, Gisella; Vitali, Francesca; Franchin, Laura
Motor skills and capacities in developmental dyslexia: A systematic review and meta-analysis 1-gen-2024 Decarli, Gisella; Franchin, Laura; Vitali, Francesca
Number sense at 12 months predicts 4-year-olds' maths skills 1-gen-2023 Decarli, Gisella; Zingaro, Donatella; Surian, Luca; Piazza, Manuela