PARISI, LORENZA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 504
NA - Nord America 332
AS - Asia 253
SA - Sud America 2
Totale 1.091
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 325
FI - Finlandia 183
HK - Hong Kong 159
GB - Regno Unito 131
IT - Italia 116
SG - Singapore 76
DE - Germania 63
CN - Cina 9
BZ - Belize 4
CA - Canada 3
RO - Romania 3
AZ - Azerbaigian 2
ES - Italia 2
CO - Colombia 1
CY - Cipro 1
GR - Grecia 1
IL - Israele 1
IN - India 1
LT - Lituania 1
MD - Moldavia 1
MY - Malesia 1
NL - Olanda 1
PE - Perù 1
PK - Pakistan 1
RU - Federazione Russa 1
SA - Arabia Saudita 1
SE - Svezia 1
TR - Turchia 1
Totale 1.091
Città #
Helsinki 183
Hong Kong 158
London 128
Chicago 81
Singapore 54
Boardman 36
Council Bluffs 36
Rome 25
Milan 16
West Jordan 14
Ashburn 8
Hanover 8
Los Angeles 8
New York 8
Falkenstein 7
Guangzhou 7
Pisa 6
Bologna 4
Genoa 4
Isernia 4
Santa Clara 4
Florence 3
Ottawa 3
Secaucus 3
Aragona 2
Aylesbury 2
Baku 2
Buffalo 2
Casandrino 2
Ceprano 2
Desio 2
Madrid 2
Misterbianco 2
Newark 2
Perugia 2
Ponsacco 2
Powell 2
Selargius 2
Seriate 2
Sesto Fiorentino 2
Turin 2
Varedo 2
Vimercate 2
Albano Sant'Alessandro 1
Amsterdam 1
Athens 1
Balangero 1
Bogotá 1
Bucharest 1
Cagliari 1
Camponogara 1
Chandler 1
Delhi 1
Giussano 1
Haifa 1
Islamabad 1
Lima 1
Naples 1
Nicosia 1
Paratico 1
Philadelphia 1
Potenza 1
Riyadh 1
Rosta 1
Sale 1
Stockholm 1
Totale 869
Nome #
2013 Sardinia floods. Exploring conversations on Twitter among citizens, institutions and Twitstars 59
How the Italian Twitter Conversation on Vaccines Changed During the First Phase of the Pandemic: A Mixed-Method Analysis 49
“Dating Apps” 48
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the 2012 Emilia seismic sequence 46
Understanding the vaccine stance of Italian tweets and addressing language changes through the COVID-19 pandemic: Development and validation of a machine learning model 44
I social media tra disintermediazione e re-intermediazione. Un caso di studio: la comunicazione politica di Nichi Vendola e dei suoi intermediari 38
“Negotiating gender scripts in mobile dating apps: between affordances, usage norms and practices” 33
Social media and natural disasters: mapping information spread and influence dynamics during the Emilia 2012 earthquake 30
Dating in the time of “relational filter bubbles”: exploring imaginaries, perceptions and tactics of Italian dating app users 30
I social network visti dagli studenti. Idee per insegnare la digital media literacy a scuola 29
Where 2.0 Media digitali ed esperienza del luogo 28
Twitter and natural disasters: the case of the Emilia 2012 #terremoto 27
Reazioni estemporanee 26
Forme di partecipazione e orientamenti di voto nelle elezioni regionali 2010 25
Disintermediation in Political Communication: chance or missed opportunity? 25
'Gli elettori indecisi alla prova del voto: percorsi e motivazioni della scelta' 23
#allertameteoSAR: analisi di un hashtag di servizio tra dina-miche di influenza e nuove forme di engagement 23
Exploring Networked Interactions through the Lens of Location-Based Dating Services: The Case of Italian Grindr Users 22
'La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali', 21
Amministrazioni pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites' 21
What makes a fashion blogger on Instagram? The Romanian case study 20
Social media e disastri naturali: un'analisi dei tweet durante il terremoto in Emilia (maggio 2012) 20
Prefazione 20
Engaging spect-actors with multimodal digital puppetry 20
Amministrazioni Pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites 20
Listening to digital publics. Investigating citizens' voices and engagement within Italian municipalities' Facebook Pages 19
Lo sguardo del cittadino: bisogni comunicativi e dinamiche relazionali nel web sociale abitato dalla PA 19
La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali 19
Il ruolo di Facebook e di Twitter tra gli studenti della Marsica: usi e attività 19
Networked volunteering during the 2013 Sardinian floods 19
“Gli elettori indecisi di fronte al voto” 18
Worlds of information: designing for engagement at a public multi-touch display 18
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the Emilia 2012 seismic sequence 16
Idee e valori dei nuovi attori politici in rete 16
‘Where 2.0'. Exploring the Place Experience of ‘Hyperconnected' Digital Media Users 16
Exploring the vaccine conversation on TikTok in Italy: beyond classic vaccine stances 16
Shaken and Stirred. Social Representations, Social Media and Community Empowerment in Emergency Contexts 14
To Govern artfully. Linking relational public art to urban governance toward new forms of civic participation 14
«Non guardarmi, non ti sento». Processi di sense giving nella controversia sui vaccini infantili tra gli utenti di Facebook 14
‘I luogni del voto’ 14
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 14
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 13
“Questioning the algorithmic transparency of location-based platforms” 13
‘Alterpodes: Communication biases in plausible reasoning about geographic perception of place and space’ 13
The ‘proper' way to spread ideas through social media: exploring the affordances and constraints of different social media platforms as perceived by Italian activists 12
Public administrations and citizens 2.0. Exploring digital public communication strategies and civic interaction within Italian municipality Pages on Facebook 12
Supporting Multi-user Participation with Affective Multimodal Fusion 11
Public Art 2.0? Exploring the ambivalent relationship between two ‘participatory logics 10
Media digitali e dating 4
«Il banco vince sempre». Immaginari e temporalità algoritmiche degli specialisti del marketing digitale 3
Totale 1.103
Categoria #
all - tutte 10.925
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 10.925


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023309 0 0 0 0 11 6 6 36 21 78 116 35
2023/2024660 149 92 16 19 29 65 71 149 0 20 18 32
2024/2025134 22 44 25 7 13 23 0 0 0 0 0 0
Totale 1.103