PARISI, LORENZA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 534
NA - Nord America 363
AS - Asia 322
SA - Sud America 4
Totale 1.223
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 354
HK - Hong Kong 185
FI - Finlandia 183
GB - Regno Unito 131
IT - Italia 130
SG - Singapore 114
DE - Germania 66
CN - Cina 9
NL - Olanda 5
BZ - Belize 4
CA - Canada 4
RO - Romania 3
AZ - Azerbaigian 2
ES - Italia 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LT - Lituania 2
NO - Norvegia 2
PE - Perù 2
PK - Pakistan 2
AL - Albania 1
AR - Argentina 1
BE - Belgio 1
CO - Colombia 1
CY - Cipro 1
DK - Danimarca 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
IN - India 1
JP - Giappone 1
LK - Sri Lanka 1
MD - Moldavia 1
MY - Malesia 1
PA - Panama 1
PL - Polonia 1
PT - Portogallo 1
RU - Federazione Russa 1
SA - Arabia Saudita 1
SE - Svezia 1
TR - Turchia 1
Totale 1.223
Città #
Hong Kong 184
Helsinki 183
London 128
Chicago 81
Singapore 54
Boardman 36
Council Bluffs 36
Rome 25
Milan 19
Los Angeles 16
West Jordan 14
Ashburn 9
Hanover 8
New York 8
Falkenstein 7
Guangzhou 7
Pisa 6
Florence 5
Amsterdam 4
Bologna 4
Genoa 4
Isernia 4
Ottawa 4
Santa Clara 4
Newark 3
Secaucus 3
Aragona 2
Aylesbury 2
Baku 2
Bari 2
Buffalo 2
Casandrino 2
Ceprano 2
Desio 2
Islamabad 2
Madrid 2
Misterbianco 2
Oslo 2
Perugia 2
Ponsacco 2
Powell 2
Selargius 2
Seriate 2
Sesto Fiorentino 2
Sona 2
Turin 2
Varedo 2
Vientiane 2
Vimercate 2
Albano Sant'Alessandro 1
Athens 1
Augsburg 1
Balangero 1
Bogotá 1
Brussels 1
Bucharest 1
Cagliari 1
Camponogara 1
Chaco 1
Chandler 1
Colombo 1
Dallas 1
Delhi 1
Frankfurt am Main 1
Friesland 1
Giussano 1
Haifa 1
Lima 1
Lima region 1
Lisbon 1
Naples 1
Nicosia 1
Panama City 1
Paratico 1
Philadelphia 1
Potenza 1
Randers 1
Riyadh 1
Rosta 1
Sale 1
Stockholm 1
Tirana 1
Tokyo 1
Warsaw 1
Zagreb 1
Totale 938
Nome #
2013 Sardinia floods. Exploring conversations on Twitter among citizens, institutions and Twitstars 67
How the Italian Twitter Conversation on Vaccines Changed During the First Phase of the Pandemic: A Mixed-Method Analysis 53
“Dating Apps” 50
Understanding the vaccine stance of Italian tweets and addressing language changes through the COVID-19 pandemic: Development and validation of a machine learning model 48
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the 2012 Emilia seismic sequence 48
I social media tra disintermediazione e re-intermediazione. Un caso di studio: la comunicazione politica di Nichi Vendola e dei suoi intermediari 41
Dating in the time of “relational filter bubbles”: exploring imaginaries, perceptions and tactics of Italian dating app users 36
“Negotiating gender scripts in mobile dating apps: between affordances, usage norms and practices” 35
Where 2.0 Media digitali ed esperienza del luogo 35
Social media and natural disasters: mapping information spread and influence dynamics during the Emilia 2012 earthquake 33
I social network visti dagli studenti. Idee per insegnare la digital media literacy a scuola 33
Reazioni estemporanee 29
Disintermediation in Political Communication: chance or missed opportunity? 28
Twitter and natural disasters: the case of the Emilia 2012 #terremoto 28
Forme di partecipazione e orientamenti di voto nelle elezioni regionali 2010 27
#allertameteoSAR: analisi di un hashtag di servizio tra dina-miche di influenza e nuove forme di engagement 27
Prefazione 26
'Gli elettori indecisi alla prova del voto: percorsi e motivazioni della scelta' 25
Exploring Networked Interactions through the Lens of Location-Based Dating Services: The Case of Italian Grindr Users 24
What makes a fashion blogger on Instagram? The Romanian case study 23
'La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali', 23
Amministrazioni pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites' 23
Lo sguardo del cittadino: bisogni comunicativi e dinamiche relazionali nel web sociale abitato dalla PA 23
Il ruolo di Facebook e di Twitter tra gli studenti della Marsica: usi e attività 23
La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali 22
Engaging spect-actors with multimodal digital puppetry 22
Amministrazioni Pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites 22
Listening to digital publics. Investigating citizens' voices and engagement within Italian municipalities' Facebook Pages 21
Social media e disastri naturali: un'analisi dei tweet durante il terremoto in Emilia (maggio 2012) 21
Worlds of information: designing for engagement at a public multi-touch display 20
Idee e valori dei nuovi attori politici in rete 20
Networked volunteering during the 2013 Sardinian floods 20
“Gli elettori indecisi di fronte al voto” 19
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the Emilia 2012 seismic sequence 19
Exploring the vaccine conversation on TikTok in Italy: beyond classic vaccine stances 18
‘Where 2.0'. Exploring the Place Experience of ‘Hyperconnected' Digital Media Users 17
Shaken and Stirred. Social Representations, Social Media and Community Empowerment in Emergency Contexts 16
«Non guardarmi, non ti sento». Processi di sense giving nella controversia sui vaccini infantili tra gli utenti di Facebook 16
To Govern artfully. Linking relational public art to urban governance toward new forms of civic participation 15
‘I luogni del voto’ 15
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 15
Public Art 2.0? Exploring the ambivalent relationship between two ‘participatory logics 14
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 14
Supporting Multi-user Participation with Affective Multimodal Fusion 14
“Questioning the algorithmic transparency of location-based platforms” 14
‘Alterpodes: Communication biases in plausible reasoning about geographic perception of place and space’ 14
The ‘proper' way to spread ideas through social media: exploring the affordances and constraints of different social media platforms as perceived by Italian activists 13
Public administrations and citizens 2.0. Exploring digital public communication strategies and civic interaction within Italian municipality Pages on Facebook 13
Media digitali e dating 7
«Il banco vince sempre». Immaginari e temporalità algoritmiche degli specialisti del marketing digitale 6
Totale 1.235
Categoria #
all - tutte 12.666
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 12.666


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023309 0 0 0 0 11 6 6 36 21 78 116 35
2023/2024660 149 92 16 19 29 65 71 149 0 20 18 32
2024/2025266 22 44 25 7 13 54 26 6 69 0 0 0
Totale 1.235