PARISI, LORENZA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 829
EU - Europa 647
NA - Nord America 467
SA - Sud America 199
AF - Africa 11
Totale 2.153
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 448
SG - Singapore 272
HK - Hong Kong 198
FI - Finlandia 183
IT - Italia 150
BR - Brasile 147
GB - Regno Unito 138
CN - Cina 124
KR - Corea 100
DE - Germania 93
VN - Vietnam 88
FR - Francia 26
AR - Argentina 22
PL - Polonia 10
CO - Colombia 9
NL - Olanda 9
RU - Federazione Russa 8
ID - Indonesia 7
PE - Perù 7
VE - Venezuela 7
CA - Canada 6
CL - Cile 5
ES - Italia 5
IN - India 5
BZ - Belize 4
IQ - Iraq 4
LT - Lituania 4
MX - Messico 4
SE - Svezia 4
AZ - Azerbaigian 3
BD - Bangladesh 3
JO - Giordania 3
MA - Marocco 3
PK - Pakistan 3
RO - Romania 3
TR - Turchia 3
UA - Ucraina 3
AO - Angola 2
BE - Belgio 2
DO - Repubblica Dominicana 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
NO - Norvegia 2
SA - Arabia Saudita 2
ZA - Sudafrica 2
AL - Albania 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DK - Danimarca 1
DZ - Algeria 1
EC - Ecuador 1
ET - Etiopia 1
GR - Grecia 1
HN - Honduras 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
JP - Giappone 1
KE - Kenya 1
KH - Cambogia 1
KW - Kuwait 1
LK - Sri Lanka 1
MD - Moldavia 1
MY - Malesia 1
NP - Nepal 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
PY - Paraguay 1
QA - Qatar 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 2.153
Città #
Hong Kong 197
Helsinki 183
London 131
Seoul 100
Singapore 100
Chicago 85
Beijing 44
Boardman 37
Ho Chi Minh City 37
Council Bluffs 36
Ashburn 34
Rome 30
Los Angeles 21
Hanoi 20
Milan 20
São Paulo 17
Frankfurt am Main 14
West Jordan 14
Dallas 9
Warsaw 9
Hanover 8
New York 8
Rio de Janeiro 8
Falkenstein 7
Guangzhou 7
Lauterbourg 6
Pisa 6
Amsterdam 5
Da Nang 5
Düsseldorf 5
Florence 5
Lima 5
Bari 4
Bologna 4
Genoa 4
Guarulhos 4
Isernia 4
Ottawa 4
Roubaix 4
Santa Clara 4
Amman 3
Baku 3
Bauru 3
Bogotá 3
Buenos Aires 3
Burke 3
Caracas 3
Carapicuíba 3
Concepción 3
Haiphong 3
Hillsboro 3
Longchamps 3
Marília 3
Newark 3
Rimini 3
Seattle 3
Secaucus 3
Serra 3
St Petersburg 3
Stockholm 3
Thái Bình 3
Thái Nguyên 3
Aragona 2
Aylesbury 2
Battipaglia 2
Belo Horizonte 2
Bismarck 2
Bragança Paulista 2
Brasília 2
Brooklyn 2
Buffalo 2
Casandrino 2
Caxias do Sul 2
Ceprano 2
Chennai 2
Curitiba 2
Desio 2
Ilhéus 2
Islamabad 2
Istanbul 2
Jacobina 2
Joinville 2
Juiz de Fora 2
Limburg an der Lahn 2
Luanda 2
Macapá 2
Madrid 2
Manchester 2
Messina 2
Misterbianco 2
Oslo 2
Padua 2
Patos 2
Perugia 2
Ponsacco 2
Porto Alegre 2
Portsmouth 2
Powell 2
Salvador 2
San Francisco 2
Totale 1.387
Nome #
2013 Sardinia floods. Exploring conversations on Twitter among citizens, institutions and Twitstars 85
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the 2012 Emilia seismic sequence 74
How the Italian Twitter Conversation on Vaccines Changed During the First Phase of the Pandemic: A Mixed-Method Analysis 72
Where 2.0 Media digitali ed esperienza del luogo 64
“Dating Apps” 64
Understanding the vaccine stance of Italian tweets and addressing language changes through the COVID-19 pandemic: Development and validation of a machine learning model 63
Dating in the time of “relational filter bubbles”: exploring imaginaries, perceptions and tactics of Italian dating app users 61
I social media tra disintermediazione e re-intermediazione. Un caso di studio: la comunicazione politica di Nichi Vendola e dei suoi intermediari 61
Social media and natural disasters: mapping information spread and influence dynamics during the Emilia 2012 earthquake 59
Prefazione 54
“Negotiating gender scripts in mobile dating apps: between affordances, usage norms and practices” 53
Twitter and natural disasters: the case of the Emilia 2012 #terremoto 51
Disintermediation in Political Communication: chance or missed opportunity? 49
I social network visti dagli studenti. Idee per insegnare la digital media literacy a scuola 48
What makes a fashion blogger on Instagram? The Romanian case study 44
#allertameteoSAR: analisi di un hashtag di servizio tra dina-miche di influenza e nuove forme di engagement 44
Reazioni estemporanee 43
Worlds of information: designing for engagement at a public multi-touch display 42
Forme di partecipazione e orientamenti di voto nelle elezioni regionali 2010 41
'La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali', 40
'Gli elettori indecisi alla prova del voto: percorsi e motivazioni della scelta' 40
Lo sguardo del cittadino: bisogni comunicativi e dinamiche relazionali nel web sociale abitato dalla PA 40
La comunicazione degli attori politici: tra disintermediazione e media sociali 40
Il ruolo di Facebook e di Twitter tra gli studenti della Marsica: usi e attività 40
Exploring Networked Interactions through the Lens of Location-Based Dating Services: The Case of Italian Grindr Users 40
Amministrazioni pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites' 39
Networked volunteering during the 2013 Sardinian floods 39
‘I luogni del voto’ 38
Amministrazioni Pubbliche in ascolto. Prove di customer satisfaction attraverso la lente dei social network sites 38
Exploring the vaccine conversation on TikTok in Italy: beyond classic vaccine stances 38
Social media e disastri naturali: un'analisi dei tweet durante il terremoto in Emilia (maggio 2012) 37
Engaging spect-actors with multimodal digital puppetry 37
“Gli elettori indecisi di fronte al voto” 36
Supporting Multi-user Participation with Affective Multimodal Fusion 36
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 36
Public administrations and citizens 2.0. Exploring digital public communication strategies and civic interaction within Italian municipality Pages on Facebook 36
Public Art 2.0? Exploring the ambivalent relationship between two ‘participatory logics 35
«Non guardarmi, non ti sento». Processi di sense giving nella controversia sui vaccini infantili tra gli utenti di Facebook 35
Listening to digital publics. Investigating citizens' voices and engagement within Italian municipalities' Facebook Pages 35
‘Where 2.0'. Exploring the Place Experience of ‘Hyperconnected' Digital Media Users 35
Shaken and Stirred. Social Representations, Social Media and Community Empowerment in Emergency Contexts 34
The ‘proper' way to spread ideas through social media: exploring the affordances and constraints of different social media platforms as perceived by Italian activists 34
Idee e valori dei nuovi attori politici in rete 33
Tweeting after an earthquake: user localization and communication patterns during the Emilia 2012 seismic sequence 32
To Govern artfully. Linking relational public art to urban governance toward new forms of civic participation 32
“Questioning the algorithmic transparency of location-based platforms” 32
Pubbliche amministrazioni e cittadini 2.0. Esplorando forme di partecipazione civica e relazionalità 30
‘Alterpodes: Communication biases in plausible reasoning about geographic perception of place and space’ 28
«Il banco vince sempre». Immaginari e temporalità algoritmiche degli specialisti del marketing digitale 25
Media digitali e dating 23
Totale 2.165
Categoria #
all - tutte 21.094
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 21.094


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2022/2023309 0 0 0 0 11 6 6 36 21 78 116 35
2023/2024660 149 92 16 19 29 65 71 149 0 20 18 32
2024/2025504 22 44 25 7 13 54 26 6 71 67 140 29
2025/2026692 115 48 183 209 133 4 0 0 0 0 0 0
Totale 2.165